12 Mayıs 2012 Cumartesi

2. SUTRA

NEFES AŞAĞIDAN YUKARIYA DÖNDÜĞÜNDE VE SONRA YUKARIDAN AŞAĞIYA KIVRILDIĞINDA; BU İKİ DÖNÜŞTE, FARK ET!

Buradaki vurgulama boşluklarda değil, dönüş noktasındadır. Alınan ve verilen nefes bir çember oluşturur. Nefesin iki paralel çizgiden oluşmadığını unutmamalısınız. Biz burada iki paralel çizgiyi ifade ediyoruz; alınan ve verilen nefes. Bu uygun değil. Alınan nefes çemberin bir yarısı, verilen nefes ise diğer yarısıdır.
Bunu anlamak zorundasın. İlk olarak: Alınan nefes bir çember oluşturur, iki paralel çizgi değil; paralel çizgiler hiçbir yerde birleşmez. İkinci olarak: İçe çekilen nefes ve dışa verilen nefes iki nefes değildir, aksine tektir. İçe çekilen nefes dışa evrilir; içeride bir dönüş noktasına varmak zorundadır. Herhangi bir yerde dönmelidir. İçeri gelen nefesin dışarı çıkmaya başladığı bir noktaya varmak zorundadır.
Dönüş noktasına neden bu kadar fazla değinilmiştir? Şiva şöyle der:"Nefes aşağıdan yukarıya ve sonra yukarıdan aşağıya kıvrıldığında, bu her iki dönüş sayesinde fark et!" Oldukça basit, ama aslında çok fazla şey söylüyor: Dönüşün farkına var ve kendinin de farkına var... Neden dönüşte kendinin farkına varırsın? Araba kullanabilen, vitesin ne olduğunu bilir. Vitesi değiştirirken her zaman boş vitesle gitmek zorundasın; boş vites ise kesinlikle vites değildir.
Birinci vites ikinci vitese, ikinciden üçüncüye gitmek için her zaman boş vitesten geçmek zorundasın. Buradaki boş vites dönüş noktasıdır. Dönüş noktasında birinci vites ikinciye, ikinci vites üçüncüye geçer. Nefesin içeri girdiğinde ve sonra dışarı çıktığında ilk önce boş vitesten geçmek zorundadır; başka şekilde olmaz. Nefes nötr bir alanın içinden geçer. Bu nötr alanda sen ne bir bedenselsin ne de zihinsel, çünkü bedensellik tıpkı zihinsellik gibi varlığının bir vitesidir. Bu nötr viteste basitsin: Saf bir varlıksın; el değmemiş, basit, canlanmamış, zihinsiz bir formsun. Bu yüzden vurgu dönüş noktasındadır.
Bu dönüş noktaları neden bu kadar önemli? Bu dönüş noktaları önemli, çünkü nefes dönüş noktalarında bir başka yöne dönmene izin verir. İçeri geldiğinde seninle beraberdir; dışarı çıkarken de seninle beraber olacaktır. Ama dönüş noktasında seninle beraber değildir, sen de onunla değilsindir. Bu anda senden ayrılmıştır. Sen de ondan ayrısındır. Nefes yaşam ise o zaman sen şimdi ölüsün. Nefes beden ise o zaman şimdi sen bedeni olmayansın. Nefes zihin ise o zaman şimdi-o anda- sen zihni olmayansın.

OSHO

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder