12 Mayıs 2012 Cumartesi

1. SUTRA

EY IŞIK SAÇAN; BU DENEYİM İKİ NEFES ARASINDA AYDINLANABİLİR. NEFES İÇERİ GİRDİKTEN SONRA DIŞARI ÇIKMADAN HEMEN ÖNCE; İYİLİK.


Nefes içeri girdiğinde, izle. Nefesin içeri girdiğinde gözlemle! Bir an ya da bir anın binlerce parçası, orada nefes yoktur: Yukarıya doğru hareket etmeden önce, dışarı çıkmadan önce. Nefes içeri girer, sonra öyle bir nokta gelir ve nefes hareketsiz kalır. Ardından nefes dışarı çıkar. Nefes dışarı çıktığında, tek bir an-ya da bir anın kırılma noktası-için hareketsiz kalır. Ve yeniden bir nefes alış. Nefes yöneldiğinde, içeri ya da dışarı, nefes alamadığın bir an gelir. Bu anda bir olay olasıdır., nefes almazsan bu dünya değilsindir. Bunu açıklığa kavuşturalım: Nefes almazsan ölüsün; yaşıyorsundur, ama ölüsündür de. O an o kadar kısa sürer ki, bunu hiç bir zaman fark etmezsin. Tantra'ya göre dışarıya çıkan her nefes bir ölümdür ve her yeni nefes alış bir doğuştur, verilen her nefes ölümdür. Verilen nefesle ölüm aynı anlamı taşır. Alınan her nefes de yaşamla aynı anlamı taşır. Her nefesle hem ölür hem de yeniden doğarsın. Aradaki boşluk çok kısa sürer, ama keskin ve kesin bir gözlem bu boşluğu bilinçli hale getirebilir. Bu boşluğu anlayabildiğinde- Şiva'nın dediğine göre iyilik açığa çıkar. O zaman başka hiçbir şey gerekli değildir. Kutsanırsın, tanınırsın: Olay gerçekleşir. 
Nefes çalışmaya ihtiyacın yok. Onu olduğu gibi bırak. Bir teknik nasıl bu kadar basit olabilir? Gerçekten basit görünüyor, öyle değil mi? Böylesine basit bir teknik kişiyi gerçeğe nasıl götürür?
Gerçeği bilmek şu demektir: Aldığın ve verdiğin nefesi bilebilirsin, ama aralarındaki boşluğu hiçbir zaman bilemezsin. Bunu dene. Aniden noktayı fark edeceksin. Ve onu bulabileceksin: O zaten orada. Hiçbir şeyin sana ya da yapına eklenmesine gerek yok. Her şey zaten orada, bilincin dışında. 
Nereden başlamalı? Öncelikle aldığın nefesi bileceksin. Onu gözlemle, diğer her şeyi unut ve aldığın nefesi gözle, sadece akışını. Nefes, burun deliklerine değdiğinde, onu orada dinle. Sonra nefesin akmasına izin ver. Nefesle bilinçli olarak hareket et. Nefesle beraber derinlere indiğinde topun üstünde dur. Dışarı çıkması için acele etme onun yerine geçme, sadece ona eşlik et. Bunun üzerine düşün, Hızlı koşma, bir gölge gibi izleme, bunun yerine onunla beraber git.
Nefes ve bilinç, ikisi adeta bir olmalıdır. Nefes içeri girer. Sen onunla beraber gidersin. İki nefes arasındaki o noktayı sadece o zaman yakalaman mümkündür. Bu kolay olmayacak. Nefesle beraber içeri gir, dışarı çık. İçeri, dışarı; içeri, dışarı... Buda her şeyden önce bunun üzerinde çalışmıştır. Ve bu Nedenle bu yöntem "Anapanasati Yoga" olarak adlandırılan budistik bir yöntem olarak bilinir. Buda'nın aydınlanması bu tekniğe dayanır. Yalnızca buna, Tüm Asya yüzyıllar boyunca bu tekniği tecrübe etmiş ve yaşamıştır. Tibet, Çin, Japonya, Burma, TayLand, Seylan, Hindistan dışındaki tüm Asya bu tekniğe özenmiştir. Yalnızca bu tekniğe! Binlerce, ama binlercesi bu şekilde aydınlanmayı bulmuşlardır. Bu nedenle bu teknik ilkin ilkidir.


OSHO

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder